Om os

Danseglæde og plads til alle

Afdansningsbal

Danseskolens historie

Danseskolen Line Falch åbnede dørene til de første hold tilbage i 2014 i Søften forsamlingshus. Fra start var det kun indehaver Line Falch, der underviste 80 glade børn og voksne i Disco, MGP og pardans.

Der var stor efterspørgsel på dans og allerede i efteråret 2015 udvidede Line til to dage om ugen i Søften samt en dag om ugen i Galten. Siden er Danseskolen vokset betydeligt, og 4 nye instruktører er kommet til.

Vi tilbyder nu mere end 25 hold i 3 forskellige byer 4 dage om ugen!

Om instruktørerne

Line Falch Andersen

Indehaver og eksamineret Danselærer

Line er 33 år og indehaver af Danseskolen Line Falch. Hun underviser i børnedans, Disco, Hiphop og Standard- og latindans.

Dans er Lines helt store passion, og hun elsker at se eleverne udvikle sig og blive dygtigere. Samtidig er det dog også helt centralt, at eleverne altid har fokus på danseglæden, for som Line siger: "På min danseskole skal der være plads til alle, og det er frem for alt vigtigt, at det er hyggeligt og sjovt at gå til dans."

Line er eksamineret danselærer hos danselærer Morten Bekker i regi af De Danske Danseskoler og har drevet Danseskolen siden hun blev færdiguddannet i 2014.

Line har Danseskolen i Søften, Galten og Hasselager, hvor hun underviser fra mandag til torsdag.

Mathilde Schriver Møller

Danseinstruktør

Mathilde underviser børn og unge i dans onsdag og torsdag i Galten Selskabslokale. Hun underviser i Kidsstyle, Hiphop, Hiphop Formation, Disco og Girly Hiphop.

Mathilde har selv danset Disco og Hiphop på eliteplan, men trives nu bedst i, at undervise og videreformidle dansen til eleverne på Danseskolen.

Når Mathilde ikke underviser på Danseskolen, så læser hun til lærer på VIA i Silkeborg.
Læreruddannelsen og undervisningen på Danseskolen er noget hun synes spiller rigtig godt sammen. Både kontakten med eleverne og læringsprocessen er vigtig for Mathilde samt fællesskabet og sammenholdet, som hun nyder at se på sine hold.

Mathilde ses meget ofte til turneringer, da det er helt centralt for hende, at kunne hjælpe til og bakke op om Danseskolens elever, når de er afsted til konkurrencer.

Mariacelina Thorgaard

Hjælpetræner

Mariacelina har hjulpet til på Lines parhold om onsdagen i Søften Forsamlingshus siden 2019.
Parrene nyder virkelig godt af Mariacelinas tilstedeværelse, men også hendes tålmodighed og hendes måde at videreformidle trinnene på.

Dans har alle dage fyldt meget i Mariacelinas liv - hun har danset siden hun var barn og hun har også været igennem flere forskellige stilarter. Det er dog standard- og latin dans, som hun vægter højest, og som hun selv har danset igennem hele sit liv.

Lena Neben

Eksamineret danse-, disco- og showinstruktør

Lena har i mange år drevet Danseskolen LN dans i Hasselager og Århus, hvor hun i flere år har haft en af Danmarks største Danseskoler.

Hun er uddannet Danselærer ved De Danske Danseskoler, og har i løbet af sin karriere undervist i Standard- og latin, børnedans, Rock'n'roll, Disco samt meget andet.

Dans betyder alt for Lena, som har undervist børn, unge og voksne på sin Danseskole i mere end 30 år.

Lena underviser to hold på Danseskolen: Mors Disco og showholdet, "Det aldrig for sent" for unge og voksne i Hasselager om mandagen.

Karen Sofie Andersen

Assistent og hjælpetræner

Karen er hjælpetræner på Lines parhold, tirsdag i Galten Selskabslokale. Og så træder hun til som vikar på Danseskolens børne, unge og voksenhold ved sygdom.

Karen har i flere år hjulpet til på Danseskolen som hjælpetræner på Lines børne- og ungdomshold, hvilket eleverne har nydt utrolig godt af! Hun har derfor været et kendt ansigt for mange elever i mange år, som har stiftet bekendtskab med hende til diverse Afdansningsballer, turneringer, workshops mm.

Karen har fra start været utrolig imødekommende og hjælpsom - både overfor eleverne på Danseskolen men også overfor deres forældre, som i mange år har kunne regne med hende i forhold til mange af de praktiske ting.